Wegatletiek

Wegatletiek

Wedstrijdatletiek

Atletiekbaan “De Wesselerhoek”

dag tijd trainer(s) MiLa / Weg
maandag 19:00 – 20:30 Marjolein Stegeman MiLa baanatleten
dinsdag 19:15 – 20:30 Harry Dijk (of Arie Fröberg) MiLa en Wegwedstrijd atleten
donderdag 19:00 – 20:30 Marjolein Stegeman MiLa baanatleten
donderdag 19:00 – 20:30 Arie Fröberg Wegwedstrijd atleten
zaterdag * 09:00 – 11:00 Arie Fröberg Verschillende tempogroepen
* programma en duur op zaterdag wisselt al naar gelang de tempogroep en voorbereidingsfase op marathons, D1 tempo ligt op 11km/uur maximaal

Wedstrijdatletiek (weg/baan MiLa/Cross/Marathon)
schema MiLa / 800m-1500m wedstrijd baan download excel
schema Wegatletiek (zomer 2017)  Schema juli -okt2017 (excel) Schema (pdf)
(tot zomer 2017) ACTion zomer 2017 (pdf)  tot Enschede Marathon (pdf)

Toelichting op de schema’s staat hier. De atleten hebben ook een toelichting per email ontvangen, en kunnen hiervoor natuurlijk steeds bij de trainers terecht. Core stability circuittraining staat in deze pdf.

Voor informatie kun je bellen met Harry Dijk (Runnersworld 053-4345530) of Arie Fröberg (06-10591789/ 053-4760065).

Recreatie

De recreatie loopgroep is ingedeeld in 5 niveaus gebaseerd op enerzijds snelheid en anderzijds duurvermogen. De groep traint op dinsdag, donderdag en zaterdag, waarbij op dinsdag intervalachtige trainingen, op donderdag tempoduurlooptrainingen en op zaterdag langzame langere duurlopen wordt gegeven.

dinsdag 18:30 – 20:00 weg/baan of 19:30 – 21:00 (alleen op de baan.) Wesselerhoek
donderdag 18:30 – 20:00 Wesselerhoek
zaterdag vanaf 9:00 Voor locatie, zie trainingsschema

De niveaus worden uitgedrukt in letters A t/m E, waarbij E het laagste niveau is en A het hoogste. Bij de beginnende loper is het optimaliseren en geleidelijk verhogen van het duurvermogen essentieel. Snelheid staat nu nog op het tweede plan, laat staan variatie in snelheid. Voor de meesten zal dus een instroom plaatsvinden op E-niveau. Deze niveau-groep loopt door de week per training maximaal 45 minuten en op zaterdag rond het uur. Afhankelijk van basisconditie en/of aanleg kan het E-niveau worden overgeslagen en meteen naar D-niveau worden overgegaan. Deze groep traint evenals de groepen A t/m C doordeweeks minimaal anderhalf uur per training inclusief warming-up en loopscholing en op zaterdag minimaal 1 uur en maximaal anderhalf uur. Op de zaterdag is de indeling gebaseerd op duurvermogen. Een groep tot 1 uur, een groep van 1 uur tot anderhalf uur en een groep vanaf anderhalf uur. Het is uiteraard mogelijk om afhankelijk van de conditie van de dag tijdelijk naar een ander niveau-groep over te stappen. Op deze manier proberen we iedereen op hun eigen niveau te laten lopen, dus veilig. Behalve de zg. niveau-groepen hebben we sinds maart 2012 ook een aparte beginnersgroep waarbij op een zeer geleidelijke en speelse manier toegewerkt wordt naar een hoger niveau.

Alle trainingen worden aan de hand van één centraal trainingsprogramma gegeven, dus doorstroming vindt plaats op objectieve trainingstechnische gronden.

Trainingsschema downloaden: Schema 3e kwartaal 2017

Heb je belangstelling meld je dan aan bij:
Patrick Goossens of Enith Bouwmeester
E-mail: loopgroepen@action48.nl

AC Tion Agenda

Alle trainingsschema’s en wedstrijden zijn te vinden in de agenda: AC Tion Agenda

In de Handleiding digitale Trainings agenda staat een toelichting hoe deze op een smartphone te installeren zijn. (Open onderstaande linkjes op het apparaat waar je de agenda wilt hebben, dat is meestal voldoende, zie ook de handleiding.)

Klik hier voor de icalendar van de wedstrijden

Klik hier voor de icalendar van het trainingsschema van de wedstrijdlopers

Klik hier voor de icalendar van het trainingsschema van de recreatielopers